شيرهاي ترموستاتيك رادياتور

 



 

بمنظور بهينه‌سازي مصرف سوخت نياز است كه سيستم رادياتور مجهز به شير ترموستاتيك باشد. شيرهاي ترموستاتيك رادياتور با قابليت تنظيم دما توسط ترموستات مي‌توانند دماي اتاق را در درجه‌حرارت مورد نظر ثابت نگه‌دارند و با تنظيم دماي اتاق در محدوده 21-18 درجه سانتي گراد بيشترين مقدار صرفه‌جويي در مصرف سوخت بدست مي‌آيد.

بطوركلي طبق آزمايشات بعمل آمده، كاهش هر يك درجه سانتيگراد و جلوگيري از افزايش بي‌مورد دماي اتاق سبب كاهش مصرف سوخت به ميزان 6% مي‌گردد.
 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:شيرهاي ترموستاتيك رادياتور چیست, | 19:18 | نویسنده : T.K.S |

 


 

یونیت هیتر از قسمتهای زیر تشکیل شده است :

 



1- کویل با لوله های پره دار که در داخل آن آب گرم ، داغ و یا بخار به عنوان حامل انرژی حرارتی جریان دارد بر حسب نوع یونیت هیتر ممکن است کویل صاف ، مکعبی شکل ،گرد و یا دایره ای شکل باشد .

2- پروانه و یا فن که وسیله عبور دادن هوا از کویل و به جریان انداختن هوا در داخل فضای گرم شونده را بر عهده دارد .این فن بر حسب ظرفیت و فشار هوادهی ممکن است از نوع ملخی و یا سانتریفوژ باشد .

3- پره های جهت دهنده هوا که بوسیله آنها می توان هوای خروجی از یونیت هیتر را به قسمتهای مختلف محل گرم شونده هدایت کرد

4- کابینت و یا محفظه که پروانه و کویل در داخل آن و پره های جهت دهنده هوا بروی آن نصب شده است .



انواع یونیت هیتر:



یونیت هیترها از لحاظ مختلفی تقسیم بندی می شوند که به صورت زیر می باشند :

1- از لحاظ واسطه و انرژی حرارتی : در این طبقه بندی یونیت هیترها به انواع آبی ، بخار و برقی تقسیم بندی می شوند .

2- از لحاظ نوع پروانه : در این طبقه بندی یونیت هیترها به انواع فن ملخی و سانتریفوژ تقسیم بندی می شوند

3- از لحاظ ترتیب قرار گرفتن قطعات : در این روش یونیت هیترها به نوع مکنده (که به وسیله پروانه از روی کویل مکیده می شود) و نوع دمنده (که در آن هوا بوسیله فن به روی کویل دمیده می شود) تقسیم بندی می شود

4- از نظر محل نصب : در این طبقه بندی یونیت هیترها به انواع سقفی آویزی و زمینی دسته بندی می شوند در نوع سقفی آویزی جریان هوا می تواند افقی و یا عمودی باشد و در نوع زمینی دستگاه بروی زمین نصب می شود و هوا بوسیله هدایت کننده هایی به سمت و محل مورد نظر هدایت می شود

یونیت هیتر زمینی:







یونیت هیتر سقفی





کاربرد یونیت هیتر:



یونیت هیترها برای موارد زیر به کار می روند :

1- داشتن قدرت حرارتی زیاد

2- جاگیری کمتر مخصوصا در مدلهای دیواری و سقفی

3- توزیع بهتر هوای گرم

4- سرعت زیاد در گرم کردن فضا







قدرت حرارتی استاندارد:



مقدار حرارتی که یک یونیت هیتردر مدت زمان 1 ساعت در فشار هوای 1 اتمسفر با درجه حرارت ورودی 200 درجه فارنهایت و افت درجه حرارت 20 درجه فارنهایت و درجه حرارت هوای ورودی به کویل 60 درجه فارنهایت به محیط منتقل می کند اگر بدون کانال باشد قدرت حرارتی استاندارد نامیده می شود .







انتخاب یونیت هیتر :



کارخانه های سازنده یونیت هیترتولیدت خود را در شرایط استاندارد و یا در شرایط دیگری که مشخص می کنند در جداولی برای مدلهای مختلف ارائه می دهند که با استفاده از جدول و فاکتورهای مهم زیر می توان تعداد و مدل مورد نظر را تعیین کرد :

1- سیال حامل انرژی

2- نوع یونیت هیتر مناسب

3- محل قرار گیری یونیت هیتر

4- سطح مجاز سروصدا

5- ظرفیت حرارتی

6- نیاز به انجام تصفیه مکانیکی

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:یونیت هیتر چیست, | 19:18 | نویسنده : T.K.S |

 

 

  تله بخار چيست و چطور كار ميكند

 

 

تله بخار

در مورد کار با تله هاي بخار، يک نکته بسيار مهم وجود دارد و آن اين است که اولين گام براي اجتناب از مشکلات ايجاد شده توسط اين تجهيزات، انتخاب مناسب و نصب صحيح آن ها مي باشد. اگر با اين تجهيزات به ظاهر ساده ولي در عين حال بسيار مهم مشکلي داريد، مي توانيد از خطوط راهنماي ارائه شده در اين نوشتار براي تشخيص و رفع عيب آن ها استفاده نماييد. وظيفه ي تله بخار، زدايش کندانسه، هوا و دي اکسيد کربن از سيستم لوله کشي به محض تجمع اين گازها و با حداقل اتلاف بخار است. 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب: تله بخار چيست و چطور كار ميكند, | 12:43 | نویسنده : T.K.S |

 

 

یونیت هیتر از قسمتهای زیر تشکیل شده است :

 



1- کویل با لوله های پره دار که در داخل آن آب گرم ، داغ و یا بخار به عنوان حامل انرژی حرارتی جریان دارد بر حسب نوع یونیت هیتر ممکن است کویل صاف ، مکعبی شکل ،گرد و یا دایره ای شکل باشد .

 2- پروانه و یا فن که وسیله عبور دادن هوا از کویل و به جریان انداختن هوا در داخل فضای گرم شونده را بر عهده دارد این فن بر حسب ظرفیت و فشار هوادهی ممکن است از نوع ملخی و یا سانتریفوژ باشد .



 
 



ادامه مطلب

 

مشعل ها 

 

مشعل چيست و نحوه كاركرد آن

با داشتن قدرت حرارتي ديگ و ارزش حرارتي سوخت مايع، مي توان نوع مشعل و ميزان مصرف سوخت را انتخاب كرد. منتها چون مقداري حرارت سوخت از راه دود كش و تلفات ديگر به هدر مي رود، در موقع محاسبه، راندمان مشعل را بايد در نظر داشت. چون بيشتر گازوييل مصرف مي شود، مي توان مصرف مشعل را از تقسيم قدرت حرارتي ديگ (QB) در حاصل ضرب ارزش حرارتي هر كيلو گازوييل ( حدود 10000 كيلو كالري ) در راندمان مشعل كه بين 6/. تا 85/. است را به دست آورد. چون وزن مخصوص گازوييل 8/. است، بنابراين به ازاي هر ليتر حدود 8000 كيلو كالري حرارت توليد خواهد شد كه اين مقدار BTU 32000 است.
 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:مشعل چيست و نحوه كاركرد آن, | 13:55 | نویسنده : T.K.S |

 

تله بخارها جهت جلوگیری از ضربه قوچ

تله بخارها جهت جلوگیری از ضربه قوچ چيست ؟ 

هدف از تله بخار در سيستم هاي بخار بيرون کردن آبي است که در داخل وسايل مصرف کننده حرارت يا خطوط لوله تقطير مي شود. تله بخار اجازه نمي دهد از آن بخار عبور کند اما آب عبور مي کند، محل نصب تله بخارها بعد از هر مرحله تبادل حرارت مانند بعد از مبدل، کنوکتور و نيز در پائين اغلب رايزرها و انتهاي لوله اصلي بخار مي باشد.
 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:تله بخارها جهت جلوگیری از ضربه قوچ, | 13:54 | نویسنده : T.K.S |

 

 

 

دی اریتور  چيست ؟

 

 

علل کاربرد دی اریتور:

وجود گازهای اکسیژن و دی اکسید کربن در آبهای تصفیه شده مورد مصرف در دیگهای بخار واحدهای صنعتی و مسکونی سبب ایجاد ضایعات زیر می گردد:

1- اکسیژن موجود در آب مصرفی دیگهای بخار در حد فاصل فاز مایع و فاز بخار باعث ایجاد حفره های موضعی (Pitting) می گردد که انفجار حفره ها یکی از عوامل آسیب دیدگی دیگهای بخار می باشد.
 

 


 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:دی اریتور چيست ؟, | 14:9 | نویسنده : T.K.S |

 

گرمایش از کف 

 


 

گرمایش از کف چيست


 با توجه به نكات فني مطرح در اين سيستم مي توان در صنعت مرغداري نيز از آن بصورت گسترده بهره جست و به اين ترتيب بسياري از مشكلات مربوط به ساير سيستم ها را در اين روش رفع نمود. در مقام مقايسه سيستم گرمايش كفي نسبت به ساير شيوه هاي گرمايشي در سالنهاي مرغداري داراي راندمان حرارتي بالاتري مي باشد. علت اين امر توزيع يكنواخت حرارت در سالن هاي مرغداري است زيرا حرارت از كف به جهت بالا حركت مي كند و كف سالن مرغداري مكاني است كه بيشترين نياز به حرارت در آن قسمت وجود دارد. 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:گرمایش از کف, | 14:4 | نویسنده : T.K.S |