سرمایش از کف چیست؟

 

 

این سیستم نیز مانند سیستم گرمایش از کف بصورت تابشی برودت را از طریق سیاه رگ ها به سمت قلب هدایت می کند.

در این روش گرمای سطح بدن به سمت پایین حرکت می کند و ... .

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:سرمایش از کف چیست؟, | 18:4 | نویسنده : T.K.S |

روغن انتقال حرارت

 



سیال انتقال حرارت:

 



وظیفه اصلی یک روغن انتقال حرارت ، انتقال حرارت از یک منبع گرمایی به یک مصرف کننده است.

یک روغن انتقال حرارت همانند روغن های دیگر ، بستگی به نوع مصرف و دمای کار کرد می تواند از روغن های پایه مختلفی ساخته شود.

سیال های انتقال حرارت بطور کلی به 5 دسته اصلی تقسیم می شوند:

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:روغن انتقال حرارت, | 18:2 | نویسنده : T.K.S |

شرح کامل ایر واشر و کارکرد آن

 

 

پرژه حاضر با عنوان «ایرواشر» از سه فصل تشکیل شده است. فصل اول شامل تاریخچه و ساخت اولین دستگاه ایرواشر است در فصل دوم شامل سرویس و نگهداری ایرواشر است و فصل آخر در مورد طراحی ایرواشر ارائه گردیده است و برای کسانی که اطلاعاتی راجع ایرواشر می‌خواهند مختصر اطلاعاتی نوشته شده است .




ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:شرح کامل ایر واشر و کارکرد آن, | 12:7 | نویسنده : T.K.S |

 

تاریخچه سیلیکاژل

 

 



 سيليكاژل اولين بار در سال 1919 ميلادي توسط پروفسور شيميدان به نام والتر . آ . پاتريك از دانشگاه جان هاپكينز بالتيمور به ثبت رسيد . اگر چه قبل از آن در ماسك هاي ضد گاز در جنگ جهاني اول استفاده مي شده است براي مقابله با گاز هاي سمي و گاز هاي اشك آور و در جنگ جهاني دوم در نگه داري تجهيزات و مهمات و داروي پني سيلين در بهترين شرايط . البته بعضي از محققان تاريخ كشف آن را به سال 1640 هم نسبت مي دهند . 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:تاریخچه سیلیکاژل, | 11:35 | نویسنده : T.K.S |

 

افزایش راندمان مبدل های حرارتی از طریق نانو سیالات

 

 

 

 



رئیس فناوری های نوین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اعلام کرد: برای نخستین بار در دنیا شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به دانش فنی افزایش راندمان مبدل های حرارتی به وسیله نانو سیالات دست یافت.


دکتر یوسف محمدی در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: توجه به محدودیت سوخت‌های فسیلی در دنیا موجب شده است که امروزه موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای فرآیندی، بیش از پیش مورد توجه قرار‌ گیرد.
 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:افزایش راندمان مبدل های حرارتی از طریق نانو سیالات, | 11:29 | نویسنده : T.K.S |

آبگرمکن خورشیدی هوشمند




 

 

خورشيد منبع عظیم انرژي بلکه سرآغاز حیات و منشاء تمام انرژیهای دیگر است. شناخت انرژی خورشیدی و استفاده از آن به زمان ما قبل تاریخ باز می‌گردد.انرژي خورشيدي يك منبع انرژي پاكيزه و تجديد شونده است كه براي تأمين بسياري از صورتهاي مصرف انرژي مي تواند استفاده شود . این انرژي مي تواند به شكل حرارت مانند آبگرمكن خورشيدي و يا الكتريسيته مانند پيل هاي خورشيدي تبديل شود .آبگرمكن هاي خورشيدي به طوريكه از نام آنها پيداست از طريق جذب انرژي خورشيد و تابش نور بر صفحات جاذب (كلكتور) عمل مي نمايند و راندمان گرمايشي آنها در فصول مختلف سال و بر حسب موقعيتهاي جغرافيايي هر شهر متفاوت مي باشد . اقتصادی‌ترین روش تولید آب گرم مصرفی ساختمانها، استفاده از انرژی خورشیدی است . می‌توان از انرژی حرارتی خورشید جهت تهیه آب گرم بهداشتی در منازل و اماکن عمومی به خصوص در مکانهایی که مشکل سوخت رسانی وجود دارد استفاده کرد. چنانچه ظرفیت این سیستمها افزایش یابد می‌توان از آنها در حمامهای خورشیدی نیز استفاده نمود ، همچنین يك دستگاه آبگرمكن خورشيدي بيش از 2 تن از آلودگي دي اكسيد كربن را در سال كاهش مي دهد .




 

 

جالب است بدانيد كه گرمايش آب و فضا مجموعاً بيش از 80% انرژي را در ساختمان‌ها مصرف میکند و بنابراين بيش از يك سوم كل انرژي مصرفي جهان در جهت گرمايش مصرف مي‌شود. از اين ميان گرمايش آب به طور متوسط 30 درصد كل انرژي مصرفي در خانه را مصرف مي‌كند.بنابراين با استفاده از آبگرمكن خورشيدي مي‌توان ساليانه 85% انرژي مورد نياز براي گرمايش آب را تامين كرد.









 مزایای آبگرمکن خورشیدی :

 صرفه جويي قابل توجه در مصرف سوخت

 بازگشت سریع سرمایه با توجه به سیاست های دولت در اجرای هدفمند کردن یارانه ها

 بدنه سبک و مقاوم در برابر خوردگي

 راندمان بالاي جذب انرژي خورسيدي

 عايق ويژه با ضخامت بالا جهت حداقل اتلاف حرارتي

 مقاوم در برابر يخ زدگي

 قابليت ذخيره آب براي مدت طولاني

 توان ظرفيت هاي مختلف

 قابل کوپل شدن با ساير سيستمهاي حرارتي

 قابليت نصب المنت حرارتي

 سازگار با محيط زيست

 گرمایش ساختمان توسط خورشید، اولین و اصلی ترین کاربرد انرژی خورشیدی در بخش ساختمان است
 سیستمهای گرمایش خورشیدی برمبنای نوع سیال هوا یا مایع، که در کلکتورهای خورشیدی گرم می شود، به چند نوع عمده تقسیم بندی می شوند که همه آنها تابش خورشید را جمع آوری و جذب کرده و حرارت بدست آمده از خورشید را جهت تامین بار گرمایش مستقیما" به فضاهای داخلی ساختمان ها انتقال می دهند.
 استفاده این سیستم ها از منبع انرژی بی پایان و ارزان خورشیدی یکی از مزایای سیستم های خورشیدی می باشد و از همه مهمتر این سیستم ها برخلاف سوخت های فسیلی تهدیدی برای محیط زیست به شمار نمی روند و شما بابت گرم کردن آب مورد نیاز ؛ گرم کردن فضای ساختمان و یا هتل ؛ حتی سرمایش فضای خود تا سالها هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید کرد .
 برای تهیه آبگرم در تمام ساعات شبانه روز، یعنی در شبها و روزهای ابری، آبگرم در مخزن دوجداره و عایق حرارتی که دمای آب را تا 72 ساعت با کمترین افت دما حفظ می کند نگهداری میشود . با استفاده از این سیستم می توان هزینه های مصرف گاز – گازوئیل و برق را بطور چشمگیری کاهش داد که این امر در پروژه های بزرگ ملموس تر خواهد بود، بطوریکه بعد از گذشت زمان کوتاهی با صرفه جویی در مصرف سوخت سرمایه گذاری اولیه مستهلک شده و بعد از آن بخاطر عمر بالای دستگاه ها سود آوری خواهد داشت .
 هزینه های نگهداری و تعمیرات این سیستمها بسیار پائین و در حد صفر است زیرا هیچ قطعه متحرکی نداشته و طول عمر کارکرد سیستمهای استانداد و با کیفیت فنی بالا تا 20 سال میرسد .

 

 


 اجزای آبگرمکن خورشیدی :

 



 کلکتورها


 کلکتور صفحه ای صاف : Plat Collector
 ساختار این کلکتور به شکل یک جعبه مستطیل شکل بوده که در داخل آن یک صفحه جاذب فلزی از جنس مس یا آلومینیوم با پوششی به رنگهای خاص است. این صفحه، جاذب انرژی حرارتی خورشید است. زیر صفحه لولههای کوچکی قرار گرفته که آب یا سیال انتقال حرارت در آنها جریان دارد اطراف کلکتور به منظور کاهش اتلاف حرارتی عایق بندی شده است. روی سطح جعبه از پلاستیک شفاف یا شیشه پوشیده شده است.حداکثرتوان گرمایشی این کلکتورها در بهترین شرایط °65 می باشد .



 کلکتور سهموی : Collector
 این کلکتورها سطح آینه ای داشته و برای تجمع انرژی خورشیدی بر روی تیوب جاذب که شامل سیال انتقال حرارت است، بکار میرود. از این نوع کلکتور در تولید برق استفاده می شود و صرفا مصارف صنعتی دارند .

 کلکتور لوله ای تحت خلاء : Tube Collector
 این کلکتور از تعدادی لوله دو جداره شفاف موازی تشکیل شده است که در داخل آن یک تیوب با پوششی از ماده جاذب قرار دارد. هوا از فضای بین دو جداره خارج گردیده وخلا ایجاد شده از اتلاف حرارت جلوگیری میکند.همچنین در مقابل یخ زدگی تا دمای° 15- مقاومت می کند. راندمان این کلکتور نسبت به کلکتور صفحه ای بیشتر بوده و حداکثر توان گرمایشی آن در شرایط عالی °110 و نسبت به انواع کلکتورها ارزان تر می باشد و مزایای قابل توجهی دارد .

 مخزن ذخيره
 در بسياري از سيستمهاي خورشيدي واحد ذخيره آب گرم به كار مي رود. مخزن ذخیره در آبگرمکن های خورشیدی باید آب داغ را در خود نگه دارد، بدون اینکه دچار خوردگی شود. همچنین باید در مقابل فشار وارده مقاومت کافی داشته باشد. جنس مخازن بکار رفته در آبگرمکن های خورشیدی معمولا از فولاد و مس بوده و گاهی اوقات از فایبر گلاس نیز استفاده می شود. این مخازن توسط پشم شیشه و یا فوم پلی اورتان به ضخامت 10 الی 20 سانتیمتر عایق می شوند. اندازه مخازن از چند ده لیتر تا چند صد لیتر متغیر است.


 کنترل كننده هاي اتوماتيك
 اين دستگاه توسط سنسورهايي دماي سطح كلكتور و دماي مخزن را اندازهگيري كرده و در صورت نياز سيال عامل را به وسيله ي پمپ به حركت در مي آورد و مقدار دمایی را که مصرف کننده انتخاب کرده تهیه و تنظیم می کند.
 سيستم جبران ساز كمكي(المنت برقي)
 آبگرمكن هاي خورشيدي به منظور جبران كمبود احتمالي انرژي خورشيدی، بايد داراي يك سيستم جبران ساز باشند. سيستم جبران ساز در آبگرمكنهاي خورشيدي ترموسيفوني يك المنت برقي است كه در داخل مخزن اصلي قرار دارد و در مواقع مورد نياز به صورت اتوماتيك (توسط کنترلر) روشن مي شود.


 مدار لوله كشي و پمپ
 از مدار لوله کشی براي انتقال آب گرم از مخزن به طرف محل مصرف و انتقال آب سرد به ورودی مخزن استفاده ميشود و در سیستم های اجباری از پمپ برای حرکت سیال استفاده میگردد.


 مبدل گرمايي


 مبدلهاي گرمايي در مخزن سيستمهاي پمپی قرار دارند که سیال گرم شده از داخل آنها عبور کرده و گرمای خود را به صورت غیر مستقیم به آب می دهد.
 آبگرمکن خورشیدی مدل آویسا


 معرفی محصول :

 سیستمی کاملا متفاوت و دارای برتریهای فراوان نسبت به محصولات قبلی

 دارای بالاترین تکنولوژی روز دنیا

 30 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان

 مجهز به سیستم کنترل مرکزی به صورت اتوماتیک و دستی جهت برنامه ریزی ومدیریت کامل دستگاه

 ذخیره آبگرم بهداشتی در مخزن دو جداره

 تامین آبگرم در کلیه مناطق ایران، همه فصول سال و در طول شبانه روز

 حداقل فضای مورد نیاز جهت نصب

 قیمت مناسب و راندمان بالا

 عیب یاب هوشمند

 دارای گرمکن پشتیبان جهت استفاده در روزهای بسیار سرد زمستان

 دارای یکسال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش

 نصب سریع و آسان

 قابلیت نصب در سطوح شیب دار


 مشخصات فنی آبگرمکن خورشیدی مدل آویسا X200
 ظرفیت مخزن :200 لیتر
 (مخزن دو جداره:جداره داخلی ورق استینلس استیل 304 و جداره بیرونی وگالوانیزه)
 نوع شیشه ها:وکیوم تیوپ مخصوص
 تعداد شیشه ها :22 عدد
 ابعاد دستگاه: 189cm×162cm×170cm
 رطوبت مجاز محیط:% 85>
 ولتاژ ورودی شیر برقی:12V-DC
 فشار کاری: mpa~0.8 mpa0.01
 توان گرمکن پشتیبانkw-2kw :5/1
 میزان دمای اندازه گیری: ~99°c0
 دقت اندازه گیری : c°2±
 ولتاژ الکتریکی: V-AC-50HZ220
 نمایش و کنترل حجم و آب مخزن: در 6 حجم مختلف
 اجزای آبگرمکن های خورشیدی مدل آویسا
 كنترل مركزي
 این مجموعه در واقع مدیریت و برنامه ریزی کامل دستگاه را بصورت اتوماتیک و دستی انجام می دهد. به همراه دستگاه یک دفترچه، حاوی اطلاعات کامل در مورد عملکرد آن ارائه می گردد. در زیر به برخی از خصوصیات این سیستم کنترل اشاره می شود:

 نمایش دما و سطح آب داخل مخزن

 آبگیری اتوماتیک و دستی توسط شیر برقی

 فعال کردن گرمکن پشتیبان بصورت اتوماتیک و دستی جهت روزهای بسیار سرد زمستان

 عیب یاب هوشمند

 باطری پشتیبان جهت فعال شدن در مواقعی قطعی برق

 نمایشگر ساعت محلی


 مخزن
 ظرفیت مخزن 200 لیتر و دو جداره می باشد که جداره داخلی آن ورق استینلس استیل 304 و جداره ی بیرونی ورق گالوانیزه و یا رنگی مخصوص است. بین دو جداره یک لایه فوم پلی یورتان ضخیم تزریق شده است که این فوم به عبارتی نوعی عایق حرارتی بوده که از تبادل دمای گرم مخزن داخلی به هوای سرد جداره بیرونی جلوگیری به عمل می آورد. این عمل باعث می گردد در طول شبانه رزو و یا روزهای سرد سال، دستگاه، حداقل کاهش دما (حدود 4 درجه) را داشته باشد و همیشه آبگرم مصرفی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.
 شایان ذکر است کلیه مراحل تولید مخزن توسط دستگاه های اتوماتیک مخصوص و با آخرین تکنولوژی روز انجام می پذیرد.

 

 



 شيشه هاي وكيوم تيوپ
 این نوع شیشه ها دو جداره بوده که جداره بیرونی شفاف و جداره داخلی با پوششی از ماده جذاب مخصوص با رنگ تیره قرار دارد. هوا از فضای بین دو جداره خارج می گردد تا خلاء ایجاد شده از اتلاف حرارت جلوگیری نماید.
 این نوع شیشه ها توانایی و مزیت های فراوانی نسبت به انواع دیگر شیشه های خورشیدی دارد که از جمله این مزیت ها می توان ایجاد دمایی بالاتر، ومقاومت بیشتر در مقابل یخ زدگی، سهولت نصب، تعویض و بادگیر نبودن آنها را نام برد.



 

 گرمكن پشتيبان
 این گرمکن به عنوان نیروی کمکی و اطمینان خاطر خریداران محترم، درون مخزن تعبیه شده است تا در صورتی که راندمان دستگاه در هوای بسیار سرد پائین آید بصورت اتوماتیک و دستی وارد مدار شده و دمای آب را به میزان دلخواه مصرف کننده برساند.





 سنسور دما و سطح
 این سنسور درون مخزن تعبیه شده است که عملکرد آن، سنجش میزان دما و سطح آب موجود در مخزن بصورت اتوماتیک است. این سنسور بصورت مداوم، اطلاعات مخزن را به دستگاه کنترل مرکزی منتقل می نماید.





 شير برقي
 یک عدد شیر یکطرفه، در ابتدای ورودی آب سرد مخزن تعبیه شده است که به دو صورت اتوماتیک و دستی فرمان باز یا بسته شدن آب سرد مخزن را جهت پر شدن و یا تکمیل ظرفیت مخزن اجرا می کند .





 لوله هاي ونت
 جنس این لوله از استینلس استیل می باشد و درون مخزن نصب می گردد. این لوله جهت تامین هوای داخل مخزن و در صورت نیاز، خروج هوای اضافی، خروج بخارات و سرزیر شدن آب داخل مخزن تعبیه شده است





 پايه ها
 این مدل پایه ها از جنس آلومینیم آلیاژی روکش دار مقاوم انتخاب شده است که قابلیت نصب در تمامی سطوح را دارد. 3 عدد براکت نگهدارنده جهت نشیمنگاه مخزن و 6 عدد کفی جهت نشیمنگاه پایه ها همگی ازجنس استیل انتخاب شده است.
 22 عدد نگهدارنده بر روی قسمت پائین پایه ها نصب می شود که جنس این نگهدارنده ها پلی آمید الیاف دار انتخاب شده است که در برابر گرما و سرما مقاومت بسیار بالایی دارند و محل نشیمنگاه شیشه ها و محافظ شیشه ها در مقابل ضربه و حوادث دیگر می باشد.


 



 

جهت انجام مشاوره با ما تماس بگیرید

09177145270  

09170202011



تاريخ : پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:آبگرمکن خورشیدی هوشمند, | 12:58 | نویسنده : T.K.S |

 

جوشکاری لوله های پلی اتیلن

 

 


 


جوشكاري

كليات

مطالب زير شامل مشخصات فني حاكم بر انواع جوشكاري لوله واتصالات و وسايل مورد استفاده از آنها مي باشد .

درمواردي كه ازلوله هاي شاخه اي (حلقه شده ) استفاده مي گردد پيمانكار مي تواند براي اتصالات مضاعف يا چندگانه عمليات جوشكاري رابا روش هاي به تاييد رسيده امور بازرسي وكنترل فني شركت ملي گاز دركاركاه انجام دهد .

 

 




 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:جوشکاری لوله های پلی اتیلن, | 12:53 | نویسنده : T.K.S |

نیروگاه تبدیل انرژی اقیانوسی

Ocean Thermal Energy Conversion

 



 

 

نیروگاه تبدیل انرژی اقیانوسی (Ocean Thermal Energy Conversion (OTEC
این نیروگاهها با بهره برداری از اختلاف دمای میان سطح و عمق اقیانوس یک سیکل حرارتی باد و چشمه عظیم گرم و سرد تشکیل می‌دهند و از این راه می‌توان با استفاده از ایجاد بخار و تقطیر موادی مانند پروپان با آمونیاک سیکل حرارتی کاملی را تشکیل داد و بوسیله تجهیزات ویژه‌ای انرژی مکانیکی و در نهایت انرژی الکتریکی تولید نمود.

Ocean Thermal Energy Conversion (O.T.E.C.)
Ocean Thermal Energy Conversion (O.T.E.C.) technology has been in existence for over one hundred years yet until recently, the technology for large scale application has not. This technology will improve the quality of life for millions of people in many nations in the equatorial region of the world.

 




 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:نیروگاه تبدیل انرژی اقیانوسی, | 12:52 | نویسنده : T.K.S |

 

 

سیستم آبیاری تجهیز کاران tks  ، تكنیك نوین آبیاری با استفاده از سیستم های تولید برق خورشیدی  ویژه می باشد.

انرژي خورشيدي تمام نشدني است. انرژي تميزي است و هيچ آسيبي به محيط زيست نمي رساند. به دليل عدم وجود قسمتهاي متحرك، نگهداري و اتوماسيون آن آسان است. ظرفيت آن را متناسب با نياز
 مي توان طراحي كرد.

سیستم پمپاژ خورشیدی:

سیستم پمپهای فتوولتائیک قابلیت استحصال آب از چاهها، قنوات، چشمه‌ها، رودخانه‌ها و ….. را جهت مصارف متنوعی دارا می‌باشد.

 

در پمپ هاي خورشيدي تعداد اجزا متحرك كم است. لذا به مراقبت و تعميرات خيلي كمتري نياز دارد و همچنين بازدهي آنها  بالا است.

ارائه پمپ هاي خورشيدي جايگزيني پاك و مناسب نسبت به پمپ هاي ديزلي براي تامين آب مورد نياز براي مصارف گوناگون مي باشد.

از آنچه گذشت نتيجه مي شود با توجه به تجارب كشورهاي پيشرفته و حتي فقير جهان، استفاده از پمپهاي خورشيدي در تهيه آب مورد نياز مناطق مستعد اهميت فراواني دارد و استفاده از پمپهاي خورشيدي نسبت به پمپهاي مشابه ديزلي باصرفه تر و كاراتر است.

کارشناسان فنی  :

   

 مهندس بری         09177145270    09170202011

مهندس  راحمی

                                                         فکس : 6301140 _ 0711

 

 

 

  

 

 

 

 

 

پمپ های اب مناسب برای توربین و سلول خورشیدی

 

 

 

پمپهای غوطه ور در آب

 

نوع پمپ

عمق پمپاژ(متر)

`

پنل خورشیدی مورد نیاز (Wp )

ولتاژ كاري

VCD

 

PS 150 C

20

5

300

12-24

PS 200 HR Series

 

 

 

 

PS 200 HR-04

50

8/0

300

48 – 24

PS 200 HR- 07

30

1/2

300

48 – 24

PS 200 HR-014

20

2/7

300

48 – 24

PS 600 HR/C Series

 

 

 

 

PS 600 HR-03

0 – 140

0/5

300-480

48 – 72

PS 600 HR-03H

140 – 180

0/5

300-480

48 – 72

PS 600 HR-04

0 – 80

0/8

300-480

48 – 72

PS 600 HR-04H

80 – 140

0/8

420 – 900

48 – 72

PS 600 HR-07

40 – 90

1/2

420 – 900

48 – 72

PS 600 HR-10

30 – 60

1/9

420 – 900

48 – 72

PS 600 HR-14

0 – 50

2/7

420 – 900

48 – 72

PS 600 HR-20

0 – 30

3/6

420 – 900

48 – 72

PS 600 C-SJ5-8

0 – 25

7/5

300 – 900

72 – 96

PS 600 C-SJ5-5

0 – 18

11

300 – 900

72 – 96

PS 1200 HR/C Series

 

 

 

 

PS 1200HR-03

0-140

0/5

300 – 480

72 – 96

PS 1200HR-03H

140-240

0/5

 

300 – 480

72 – 96

PS 1200HR-04

0 – 80

0/8

350 – 480

72 – 96

PS 1200 HR-04H

80 – 160

0/8

420 – 900

72 – 96

PS 1200 HR-07

40 – 120

½

420 – 1200

72 – 96

PS 1200 HR-10

30 – 80

1/9

420 – 1200

72 – 96

PS 1200 HR-14

0 – 60

2/7

350 – 1200

72 – 96

PS 1200 C-SJ5-8

0 – 40

7/5

350 – 1200

72 – 96

PS 1200 C-SJ8-7

0 – 24

11

350 – 1200

72 – 96

PS 1200 C-SJ12-4

0 – 15

21

350 – 1200

72 – 96

PS 1800 HR/C Series

 

 

 

 

PS 1800 SJ12-4

5 – 15

25/7

700 – 2200

72 – 96

PS 1800 SJ8-7

10 – 30

17/15

700 – 2200

72 – 96

PS 1800 SJ5-12

30 – 70

7/15

700 – 2200

72 – 96

PS 1800 SJ1-25

70 – 90

25

700 – 2200

72 – 96

PS 4000 C Series

 

 

 

 

PS 4000 C-SJ3-32

130 -170

3/3

5000

230

PS 4000 C-SJ5-25

70 – 130

4/3

5000

230

PS 4000 C-SJ8-15

30 – 80

6/9

5000

230

PS 4000 C-SJ17-4

15 – 50

14

5000

230

PS 4000 C-SJ30-2

0 – 22

33

5000

230

PS 4000 C-SJ42-1

0 – 12

44

5000

230

PSK Series

 

 

 

 

PS 9k

160

130

8400

>500

PS 15K

140

130

14000

>500

PS 21K

120

13

19600

>500

                 

 

 

 

 

 

پمپهای سطحی  

 Solar Surface Pumping Systems

نوع پمپ

عمق پمپاژ(متر)

متر مکعب در ساعت

پنل خورشیدی مورد نیاز (Wp )

PS 150 Boost 60

140

26

12-24

PS 150 Boost 125

90

48

12-24

PS 150 Boost 240

45

9

12-24

PS 600 CS-15-1

14

15

48-72

PS 1800 CS-36-1

16

36

72-96

 

 

 

 

 



 

انتخاب روشی مناسب برای اتصال لوله ها

 

انواع روشهای اتصال لوله (روشهای نوین)


 پیشینه سامانه لوله کشی و اتصالات لوله به پیدایش تمدن برمی گردد.اولین سامانه لوله کشی شاید در نتیجه تلاش انسانهای نخستین برای تغییر مسیر نهر به منظور رساندن آب به اردوگاه خود ، یا هدایت آن از اردوگاه به بیرون به وجود آمده باشد.مصالحی که برای این کار مصرف می شد شامل صخره ها ، خاک رس و خود بستر رود بود.روشهای اتصال نیز شامل حفر گودالها و ایجاد سدها و خاکریزهایی بود که اتصال داخلی بین نهرها را ایجاد می نمودند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:انواع روشهای اتصال لوله (روشهای نوین), | 22:9 | نویسنده : T.K.S |

 

اطلاعات كاربردي استاندارد و برچسب انرژي

 


 

عموماً مصرف كنندگان عمده انرژي سه بخش ساختمان، صنعت و حمل و نقل هستند. انرژي در ساختمان‌هاي مسکوني و تجاري، توسط سيستم‌هاي گرمايش و سرمايش ، وسايل برقي و دفتري و روشنايي مصرف مي‌شود. در خانه‌هاي موجود دنيا، از يخچال‌ها و ماشين‌هاي لباسشويي گرفته تا سيستم‌هاي دفع زباله و رايانه‌هاي روميزي- که تعداد آن‌ها پيوسته در حال افزايش است- انرژي مصرف مي‌شود. 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:اطلاعات كاربردي استاندارد و برچسب انرژي, | 22:6 | نویسنده : T.K.S |