تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, | 13:22 | نویسنده : T.K.S |

نحوه عملکرد سیستمهای کنترل موتورخانه

 

 


 

در حال حاضر میزان درجه حرارت آب گرم چرخشی و آب گرم مصرفی در موتورخانه ها بصورت دستی و تمام تنظیم درجه حرارت ترموستات دیگ و یا پمپهای سیرکولاسیون انجام می گردد و معمولاً برای تمام مدت بر روی یک عدد ثابت قرار دارد. تغییرات دمای هوا درطول روز موجب افزایش یا کاهش دمای داخل ساختمان شده که نتیجه آن انحراف دمای داخل ساختمان از محدوده آسایش و مصرف بیهوده سوخت و انرژی می باشد. همچنین در بسیاری از ساختمانهای غیرمسکونی با کاربری اداری- عمومی- آموزشی- تجاری که از فضای ساختمان بصورت غیرپیوسته و تنها در بخشی از ساعات روز استفاده می گردد و نیازی به کارکرد موتورخانه پس از اتمام ساعت کاری وجود ندارد.


 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 تير 1392برچسب:نحوه عملکرد سیستمهای کنترل موتورخانه, | 13:18 | نویسنده : T.K.S |

 

 

 

معرفی وبسایت های مکانیک

 




solid.ikp.liu.se

این ساین معرفی کننده کتابه ای مرجع مهندسی مکانیک می باشد . در این سایت کتاب های مرجع این رشته را می توان از طریق LINKهای قرار داده شده مشاهده کرد .





design.alfred.edu

این سایت MECHANIC EQUATION نام دارد و در آن فرول های رشته مهندسی مکانیک ارائه می شود . فرمول های ترکیبی جدید را می توان در این سایت جستجو کرد . همچنین اطلاعات مکانیک ، فرمول های مکانیک ، HANDBOOK ، تمرینات ارائه شده مکانیک و فرمول های متفرقه را می توان در این سایت مشاهده کرد .





home.hetnet.nl

شعار این سایت این است که : نرم افزارهای کامپیوتری قادر به محاسبات ساخت می باشند ولی یک مهندس واقعی و طراح فقط می تواند از این ابزارها بهره صحیح ببرد . این سایت درباره مهندسی مکانیک گرایش PIPING بحث می کند . انواع محاسبا و منابع مرجع اطلاعاتی مناسبی را می توان در این سایت در این زمینه بدست آورد که کاملا به مهندسین این رشته کمک می کند تا با نهایت اطمینان به کار خود بپردازند .





mme.tcd.ie

در این سایت می توان با ماشینکاری و تاریخچه آن آشنا شد. ماشینکاری یکی از زیر گروه های مکانیک می باشد که کاربرد بسیار وسیعی در صنایع دارد . در سایت می توان به اطلاعاتی درزمینه این روش تولید از ابتدا تا کنون بدست آورد .



steamforum.com

این سایت به نام STEAM & POWER در اینترنت قرار داده شده است و در این سایت به نیروی بخار و انرژی حاصل از آن و استفاده هایی که از این نیرو در صنایع به عمل می آید پرداخته می شود . در این سایت امکان SEARCH درمورد این مبحث وجود دارد . همچنین یک مرجع اطلاعاتی قدرتمند از اطلاعات بخار، نحوه تولید و استفاده از آن را در این سایت می توان مشاهده کرد .





engineering.com

سایت ENGINEERING.COM همان طور که از اسم آن بر می آید در مورد مباحث مهندسی صحبت می کند . در سایت می توان موضوعاتی را که مد نظر مان است را از دو روش ، یکی داخل منابع سایت و دیگری از منابعWEB جستجو کنیم . همچنین می توان بسیاری مطالب و مقالات را در این سایت مورد مطالعه قرار داد و استفاده کرد . از امکانات دیگری که در این سایت قرار داده شده است می توان به LINK هایی به سایت های معتبر مهندسی مکانیک نام برد .





memagazine.org

مجله ONLINE مهندسی مکانیک را در این سایت می توان پیدا کرد . همچنین اطلاعاتی در زمینه مهندسی مکانیک ، علت تاسیس این نشریه ، انجمن مهندسی مکانیک امریکا و اخبار و رویدادها را می توات در این سایت مشاهده کرد . غیر از مجله اصلی ، می توان مجلهPOWER & ENERGY و ONLINE EXCLUSIVE و تعدادی مجله دیگر را نیز می توان از طریق این سایت در دسترس داشت .





machinedesign.com

سایت MACHINE DESIGN ارائه کننده یکی از مجلات پر سابقه در زمینه مهندسی مکانیک می باشد . در این سایت علاوه بر مجله می توان گزارش ها و مقالات بسیاری در زمینه طراحی در مهندسی مکانیک را یافت کرده و از آنها بهره برد . آرشیو اطلاعات ، تکنولوژی ، صنایع ، دپارتمان ها ، اخبار صنعتی ، کتباخانه CAD و E-BOOK های مجانی ، مراکز فن آوری و بسیاری مسیر دیگربرای کسب اطلاعات را می توان در این سایت مشاهده کرد .





theengineer.co.uk

این سایت به معرفی مجله ENGINEER می پردازد . این مجله درباره مهندسی مکانیک و رشته های وابسته به آن به فعالیت مشغول می باشد. در این سایت می توان به ابزار جستجو دست یافت ، همچنین اخبار و رویدادها ، مهندسی طراحی ، مهندسی تولید ، تولیدات ، LINKبه سایت های مربوط و موارد بسیار دیگر را می توان در این سایت مشاهده کرد .





mcb.co.uk

در این سایت با ژورنال مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات و CAD آشنا می شویم . در این سایت مواردی چون تولیدات ، کتابخانه ها ، آرشیو ژورنال ها ، LINK و اخبار و رویدادهای مهم را می توان مشاهده کرد . همچنین امکان ثبت نام در سایت و دریافت مجله از طریق پست الکترونیکی وجود دارد .





ihsurc.com

سایت موسسه IHS که یکی از مراکز اطلاعاتی و منابع درسی برای دانشگاه ها می باشد . در این سایت می توان به اطلاعاتی در زمینه مهندسی مادر ( مهندسی مکانیک ) دست پیدا کرد . امکانات SEARCH نیز در این سایت قرار داده شده است . SE این مجموعه را می توان از طریق این سایت مطالعه کرد و برای این کار باید به عضویت سایت در آمد .







engr.colostate.edu

در این سایت می توان به یک مرجع اطلاعاتی در زمینه مکاترونیک که تلفیقی از مکانیک و الکترونیک است و معمولا در ساخت روبات ها به کار می رود دست پیدا کرد . در این سایت می توان لیستی از منابع اصلی و مرجع در این رابطه را در اختیار داشت و از آن بهره برد .





ite.com

سایت ITE را می توان به عنوان یک مرجع بسیار کامل و DATABASE در زمینه مهندسی مکانیک معرفی کرد . این DATABASEو HAND BOOK که در این سایت ارائه می شود حاوی INDEX می باشد و می توان از آن به عنوان راهنمای بسیار قدرتمندی در مهندسی مکانیک نام برد که با استفاده از آن می توان به اطلاعات بسیار ارزشمندی دست یافت .





inspectioneering.com


در این سایت با یک مجله آشنا می شویم که در مورد بازرسی تولیدات به ارائه مطالب می پردازد . انواع روش های بازرسی ، درصد ریسک و خطا در بازرسی های اتفاقی ، ایمنی تولیدات و ابزار آلات مورد نیاز بازرسی ها را در این سایت می توان مشاهده کرد .





edwardspub.com


این سایت به معرفی نشریه بین المللی مبدل های حرارتی می پردازد . این نشریه امریکائی از معتبر ترین مجله های منتشر شده در این رابطه در سطح جهانی می باشد . در این سایت امکان دریافت این مجله تنها با داشتن کارت های اعتباری بین المللی ( که در دسترس مراکز دانشگاهی و آموزش عالی قرار دارد ) مقدور می باشد .





www.engineerstoolbox.com

سایت موسسه ETBX در مورد مهندسی مکانیک و اصول کار این رشته به ارائه نشریات و آموزش هایی می پردازد . برای استفاده از این سایت باید فرم عضویت سایت را پر کرده و در سایت REGISTER انجام داد . پس از عضو شدن می توان از امکانات این سایت بهره برد . امکانات جانبی این سایت عبارت اند از ENGINEERING LINKS و ETBX DOCUMANTIONS.





www.efunda.com

در این سایت با یک نشریه الکترونیکی ONLINE آشنا می شویم که درباره مهندسی مکانیک به ارائه مطالب می پردازد . مواد ، مرکز طراحی ، تجزیه و تحلیل ها ، تبدیل واحدها ، فرمول ها ، محاسبات ریاضی و امکانات SEARCH را می توان در این سایت مشاهده و از این امکانات استفاده کرد .





engineersedge.com

این سایت EDGE یک سایت خبر رسانی و آموزشی در زمینه مهندسی مکانیک می باشد . در این سایت به مواردی همچونDATABASE طراحی های مهندسی ، DOWNLOAD ، LINK ، امکان ثبت نام در سایت و عضو شدن ، سرویس های پشتیبانی ، منابع مکانیک سیالات ، اندازه ها و مقیاس های استاندارد از قبیل قطر مته ها ، سطوح ، واحد های محاسباتی و امکانات دیگری را می توان در این سایت در اختیار داشت . 

 



تاريخ : شنبه 22 تير 1392برچسب:معرفی وبسایت های مکانیک, | 13:17 | نویسنده : T.K.S |

 

معرفی وبسایت های مکانیک

 


 

 



solid.ikp.liu.se

این ساین معرفی کننده کتابه ای مرجع مهندسی مکانیک می باشد . در این سایت کتاب های مرجع این رشته را می توان از طریق LINKهای قرار داده شده مشاهده کرد .

 

 




 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 تير 1392برچسب:معرفی وبسایت های مکانیک, | 13:12 | نویسنده : T.K.S |

Whisper 100 » 900W

مشخصات فنی

Rotor Diameter

7 ft (2.1 m)

Weight

47 lb (21 kg) box: 74 lb (22.56 kg)

Shipping Dimensions

7 lb (7.7 kg)51 x 20 x 13 in

(1295 x 508 x 330 mm)

Mount

2.5 in schedule 40 (6.35 cm) pipe

Start-Up Wind Speed

7.5 mph (3.4 m/s)

Voltage

12, 24, 36, 48 VDC

Rated Power

900 watts at 28 mph (12.5 m/s)

Turbine Controller

Whisper controller

Body

Cast aluminum/marine option

Blades

3-Carbon reinforced fiberglass

Overspeed Protection

Patented side-furling

Kilowatt Hours per Month

100 kWh/mo at 12 mph (5.4 m/s)

Survival Wind Speed

120 mph (55 m/s)

Warranty

5 year limited warranty

 

 

بهترین گزینه برای مناطق با سرعت باد 4 متر بر ثانیه و بیشتر. ویسپر 100 در میانگین باد 5/5 متر بر ثانیه 100 کیلو وات ساعت برق در ماه تولید می کند که این میزان انرژی اتاق های کنترل ، سایت های مخابراتی، تجهیزات مرکزی را کاملا پوشش می دهد. این توربین به سادگی یک سلول خورشیدی قابل استفاده است. بدون نیاز به جوشکاری و جرثقیل به سرعت قابل نصب است . ویسپر 100 بنا به گزارش آزمایشگاه سنجش صوت سازمان انرژی نو آمریکا یکی از بی صداترین توربین های بادی جهان می باشد. این سیستم هماهنگی فوق العاده ای با سیستم های خورشیدی داشته و بصورت هیبرید برای موتور های آب کوچک قابل استفاده است. ویسپر 100 دارای سیستمی است که منحصرا توسط کمپانی سازنده ثبت اختراع شده است. این سیستم مزیتی به ویسپر 100 داده که در هر سرعت بادی با کنترل سرعت چرخش پره ها بتواند تولید انرژی نماید. این توربین قابلیت چرخش به سمت باد را داشته که باعث می شود حداکثر جذب انرژی از باد را داشته و به سرعت مخازن باطری را شارژ نماید.بر خلاف سایر توربین های کوچک ، ویسپر 100 به همراه یک کنترلر تحویل مشتری می شود. این کنترلر در چند دقیقه قابل نصب بوده و هم زمان از توربین و باطری های شما محافظت می کند. کنترلر می تواند تا 300 متر از توربین فاصله داشته و به شما اجازه می دهد هر لحظه از نحوه عملکرد توربین و مقدار شارژ باطری ها مطلع شوید. همچنین می توانید با قرار دادن چیپ باد سنج در کنترلر میزان سرعت باد را نسبت به انرژی خروجی از سیستم مقایسه کرده و از عملکرد فوق العاده توربین خود مطمئن شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Whisper 200 » 1400W

 

 

 


 

مناسب برای مناطق با سرعت باد 3 متر بر ثانیه و بیشتر. ویسپر 200 برق مورد نیاز یک سایت کوچک یا یک منزل مسکونی و یا پمپ های آب مزارع را تامین می کند. با محیط چرخش 2/7 متر حدود 2 برابر ویسپر 100 تولید انرژی می کند . جهت انتقال برق در مصافت های زیاد مدل هایی با ولتاژ بالا نیز طبق سفارش تولید می گردد. بعلاوه به دلیل طراحی خاص که انحصارا در اختیار کمپانی سازنده می باشد ، ویسپر 200 مزایای جدید ی نسبت به سیستم های بادی دیگر و حتی سلول های خورشیدی دارد. طول عمر بسیار بالا ، قابلیت چرخش به سمت باد از مزایای دیگر این توربین است. این توربین هم مانند مدل ویسپر 100 به همراه کنترلر ، با همان قابلیت ها ارائه می گردد. توربین های نوع ویسپر به صورت کاملا انحصاری دارای مکانیزمی هستند که در بادهای شدید سرعت چرخش پره ها را متعادل کرده و به طور کاملا عادی برق تولید می کنند . ویسپر 200 بر خلاف سایر توربین ها که در مناطق باد خیز با آغار وزش باد شدید متوقف شده و 80 درصد کارایی خود را از دست می دهند ، 80 درصد بازدهی بیشتری دارد.

 

مشخصات فنی

Rotor Diameter

9 feet (2.7 m)

Weight

65 lb (30 kg) box: 87 lb (39.46 kg)

Shipping Dimensions

51 x 20 x 13 in

(1295 x 508 x 330 mm)

Mount

2.5 in schedule 40 (6.35 cm) pipe

Start-Up Wind Speed

7 mph (3.1 m/s)

Voltage

24, 36, 48 VDC (HV available)

Rated Power

1000 watts at 26 mph (11.6 m/s)

Turbine Controller

Whisper controller

Body

Cast aluminum/marine option

Blades

3-Carbon reinforced fiberglass

Overspeed Protection

Patented side-furling

Kilowatt Hours per Month

200 kWh/mo at 12 mph (5.4 m/s)

Survival Wind Speed

120 mph (55 m/s)

Warranty

5 year limited warranty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Whisper 500 » 3000W

ژنراتوری قوی جهت هر نوع مصرف کننده. 
ویسپر 500 در گرد و غبار و طوفان به دلیل دو پره بودن کارایی بسیار بالایی دارد. مکانیزم انحصاری که در اختیار مدل های ویسپر است باعث می شود این توربین نیز در مقابل طوفان حفاظت شده و در هر سرعت بادی بهترین خروجی را داشته باشد. در سرعت باد با میانگین 5/4 متر بر ثانیه این توربین 500 کیلو وات ساعت برق در ماه تولید می کند. این میزان تمام نیاز یک منزل مسکونی را مرتفع می کند. این مدل هم مانند مدل های دیگر به همراه کنترلر ارائه می گردد. ویسپر 500 در صورت سفارش با ولتاژ 220 AC نیز ارائه می گردد. کنترلر ویسپر در چند دقیقه قابل نصب بوده و هم زمان از توربین و باطری های شما محافظت می کند. کنترلر می تواند تا 300 متر از توربین فاصله داشته و به شما اجازه می دهد هر لحظه از نحوه عملکرد توربین و مقدار شارژ باطری ها مطلع شوید. همچنین می توانید با قرار دادن چیپ باد سنج در کنترلر میزان سرعت باد را نسبت به انرژی خروجی از سیستم مقایسه کرده و از عملکرد فوق العاده توربین خود مطمئن شوید.

 

مشخصات فنی

Rotor Diameter

15 feet (4.5 m)

Weight

155 lb (70 kg)

Shipping Dimensions

Box 1 (body): 36 x 25 x 32 in

(914 x 635 x 812 mm) 295 lb (133.8 kg)

 Box 2 (blades): 88 x 12 x 6 in

(2235 x 305 x 152 mm) 38 lb (17.2 kg)

Box 3 (controller): 22 x 15 x 10 in

(559 x 381 x 254 mm) 75 lb (35 kg)

Mount

5 in schedule 40 (12.7 cm) pipe

Start-Up Wind Speed

7.5 mph (3.4 m/s)

Voltage

24, 36, 48 VDC (high voltage avail.)

Rated Power

3000 watts at 24 mph (10.5 m/s)

Peak Power

3200 watts at 27 mph (12 m/s)

Turbine Controller

Whisper controller

Body

Welded steel; powder coated

protection (not marine grade)

Blades

2-Carbon reinforced fiberglass

Overspeed Protection

Side-furling

Kilowatt Hours per Month

538 kWh/mo at 12 mph (5.4 m/s)

Survival Wind Speed

120 mph (55 m/s)

Warranty

5 year limited warranty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


AIR Breeze » 160W

 

 

 

 

مشخصات فنی

Rated Capacity

160 watts at 28 mph (12.5 m/s)

Rotor Diameter

46 in (1.17 m)

Weight

13 lb (5.9 kg)

Shipping Dimensions

27 x 12.5 x 9 in (686 x 318 x 229 mm) 17 lb (7.7 kg)

Mount

1.5 in schedule 40 1.9 in (48 mm) OD pipe

Start-Up Wind Speed

6 mph (2.68 m/s)2

Voltage

12, 24 and 48 VDC

Turbine Controller

Microprocessor-based smart internal regulator with peak power tracking

Body

Cast aluminum (Marine is powder coated for corrosion protection)

Blades

(3) Injection-molded composite

Overspeed Protection

Electronic torque control

Kilowatt Hours per Month

38 kWh/mo at 12 mph (5.4 m/s)

Survival Wind Speed

110 mph (49.2 m/s)

Warranty

3 year limited warranty

ایربریز  (AIR BREEZ )هم توربینی است که رکورد پر فروش ترین توربین بادی جهان را در کنار  ایریکس به خود اختصاص داده است. این توربین بر پایه میکروپروسسور طراحی شده که تا قبل از ساخت آن در انحصار توربین های کلاس مگاوات بوده است. استفاده از میکروپروسسور هوشمند در این نوع توربین باعث افزایش عملکرد ، بالا رفتن ظرفیت شارژ باطری ، کاهش صدای لرزش موتور و در نتیجه قابلیت اعتماد افزونتر شده است. توربین ایریریز نیازمند 100 الی 300 آمپر ساعت باطری است که پس از اتمام شارژ آن به صورت هوشمند عملیات شارژ را متوقف کرده تا از آسیب رسیدن به باطری جلوگیری نماید. ایر بریز توربینی ایده ال برای افرادی است که به انرژی کمی برای تجهیزات پایه نیاز دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AIR X » 400W

 

 

مشخصات فنی

Rated Capacity

160 watts at 28 mph (12.5 m/s)

Rotor Diameter

46 in (1.17 m)

Weight

13 lb (5.9 kg)

Shipping Dimensions

27 x 12.5 x 9 in (686 x 318 x 229 mm) 17 lb (7.7 kg)

Mount

1.5 in schedule 40 1.9 in (48 mm) OD pipe

Start-Up Wind Speed

6 mph (2.68 m/s)2

Voltage

12, 24 and 48 VDC

Turbine Controller

Microprocessor-based smart internal regulator with peak power tracking

Body

Cast aluminum (Marine is powder coated for corrosion protection)

Blades

(3) Injection-molded composite

Overspeed Protection

Electronic torque control

Kilowatt Hours per Month

38 kWh/mo at 12 mph (5.4 m/s)

Survival Wind Speed

110 mph (49.2 m/s)

Warranty

3 year limited warranty

ایریکس توربینی است که رکورد پر فروش ترین توربین بادی جهان را به خود اختصاص داده است. این توربین بر پایه میکروپروسسور طراحی شده که تا قبل از ساخت آن در انحصار توربین های کلاس مگاوات بوده است. استفاده از میکروپروسسور هوشمند در این نوع توربین باعث افزایش عملکرد ، بالا رفتن ظرفیت شارژ باطری ، کاهش صدای لرزش موتور و در نتیجه قابلیت اعتماد افزونتر شده است. توربین ایریکس نیازمند 200 الی 400 آمپر ساعت باطری است که پس از اتمام شارژ آن به صورت هوشمند عملیات شارژ را متوقف کرده تا از آسیب رسیدن به باطری جلوگیری نماید. ایریکس توربینی ایده ال برای افرادی است که به انرژی کمی برای تجهیزات پایه مانند کامپیوتر ، تجهیزات رادیویی ، دکل های مخابراتی ، کانکسهای مانیتورینگ و یا تعدادی روشنائی نیاز دارند.

 

  


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skystream 3.7 » 2400W

 

اسکای استریم با توان اسمی 2400 وات می تواند نیاز یک منزل مسکونی یا یک واحد کوچک تجاری را بطور کامل مرتفع نماید. این توربین با داشتن دکلی تک پایه با ظاهری بسیار زیبا و طراحی منحصر به فرد پره ها علاوه بر کارایی میتواند یک المان زیبای معماری جهت تزئین فضای سبز شما باشد. برای رسیدن به توان اسمی نیازی به چرخیدن پره های توربین با سرعت بالا نیست و این یک مزیت است که اسکای استریم را به توربینی بی صدا و روان تبدیل می کند. بطوریکه صدای تولید شده از چرخش پره های توربین همانند صدای حرکت برگهای درختان در باد پائیزی است.

 

مشخصات فنی

Energy Potential

Up to 400 kWh/month*

Rated Capacity

2.4 kW

Energy Monitoring

Skyview™ wireless communication & monitoring system

Weight

205 lbs (93 kg)

Rotor Diameter

12 ft (3.72 m) Swept Area: 115.7 ft² (10.87 m²)

Type

Downwind rotor with stall-regulation control

Direction of Rotation

Clockwise looking upwind

Blade Material

Fiberglass reinforced composite

Number of Blades

3

Rated Speed

50-325 rpm

Tip Speed

213 ft/sec. (66 m/s)

Alternator

Slotless permanent magnet brushless

Yaw Control

Passive

Grid Feeding

Southwest Windpower inverter 120/240 VAC 50-60 Hz

Braking System

Electronic stall regulation with redundant relay switch control

Cut-in Wind Speed (power production starts)

8 mph (3.5 m/s)

Rated Wind Speed

29 mph (13 m/s)

User Control

Wireless 2-way interface remote system

Survival Wind Speed

140 mph (63 m/s)

سیستم هیربد

فرض کنید تصمیم گرفته اید با استفاده از پانل های خورشیدی انرژی خورشید را ذخیره کنید. در بهترین شرایط فصلی و جوی که آسمان کاملا آفتابی باشد ، شما می توانید 8 ساعت از 24 ساعت شبانه روز را به عنوان ساعت مفید شارژ باطری در نظر بگیرید و این بدین معناست که شما حداکثر 30 درصد از شبانه روز را می توانید به عنوان زمان مفید بهره برداری از پانل ها به حساب آورید. حال این مثال را با یک توربین بادی تکرار می کنیم:
فرض کنید در بهترین شرایط فصلی و جوی و در منطقه باد خیز تصمیم گرفته اید انرژی باد را ذخیره نمایید. باد نیرویی است دائمی و پایان ناپذیر که در تمام طول شبانه روز می وزد. بنابراین شما می توانید تا 90 درصد از شبانه روز را به عنوان زمان مفید بهره برداری از توربین ها در نظر بگیرید. توربین های بادی ، ژنراتورهایی هستند که بی وقفه در تمام طول شبانه روز باطری های مصرف کننده را شارژ می کنند و حداقل تا 25 سال حتی نیاز به روغن کاری و سرویس های دوره ای نیز ندارند.در مواردی که مصرف کننده نیاز دائمی به انرژی برق دارد استفاده از پانل های خورشیدی به تنهایی توجیح اقتصادی نخواهد داشت. زیرا به طور عادی فقط یک سوم از شبانه روز انرژی خورشید قابل ذخیره می باشد . بنابراین استفاده از توربین بادی در کنار پانل های خورشیدی باعث تامین انرژی مورد نیاز در مناطقی که دارای باد و نور خورشید مناسب نیستند خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Monitor Your Skystream With Skyview 2.0 Software

Skyview lets you monitor your system performance, check system health, and view energy production trends over time.

 

Benefits of Skyview:

  • Instant performance display: Instantly watch dials for power and RPM move in response to changing wind conditions. This lets you see how your system is doing in real time.
  • Cumulative performance table: Skyview 2.0 displays energy production totals for any selected date range, today's production, daily averages, and total energy produced since installed. You'll never have to wonder how your system has performed.
  • Radio signal strength indicator: Skyview 2.0 provides an indicator that provides instant feedback on radio signal strength. This help you find the best location to place your wireless antenna.
  • Carbon footprint calculations: See how energy from Skystream has offset emissions when compared with coal power. Displays total pounds or kilograms of CO2 offset since installed. See how your environmental impact changes over time.

Skyview is available for recent editions of Windows and can be used on a Macintosh system running Windows via Parallels.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:توربین بادی tks, | 19:57 | نویسنده : T.K.S |

جهت استخدام به لینک زیر مراجعه فرمایید .



http://tks.loxblog.com/page.php?p=3

tks.loxblog.com/page.php



یا مشخصات حقیقی خود را به ایمیل آدرس یا فکس زیر ارسال نمایید...

لازم به ذکر است شرکت در جنوب کشور فعال میباشد .

borri3748@gmail.com

فکس : 6301140 - 0711



تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:استخدام شرکت tks, | 19:51 | نویسنده : T.K.S |

شرکت مهندسی تجهیز صدر از سال 1384تا کنون در زمینه طراحی، نظارت و اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مشغول فعالیت می باشد و با انجام بیش از 30 پروژه در زمینه های مختلف از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در زمینه "تاسیسات و تجهیزات" تشخیص صلاحیت شده و بعنوان یکی از موفق ترین طراحان و مجریان در این زمینه، با طراحی انواع سیستم های خورشیدی و توربین های بادی آمادگی ارائه خدمات مشاوره  فروش انواع آبگرمکن های خورشیدی و همچنین محاسبه و اجرای سیستم های برق خورشیدی (فتوولتائیک) تجهیزات خورشیدی بمنظور تولید برق خورشیدی را دارد.
 این شرکت با اخذ نمایندگی از بهترین تولید کنندگان آبگرم کن خورشیدی و تجهیزات خورشیدی ( سلول ، کنترل شارژر ، اینورتر )   از کشور آلمان ، ایتالیا، هلند ، ترکیه، امریکا اقدام به فروش انواع آب گرم کن های خورشیدی (سولار) می نماید. همچنین با استفاده از متخصصین مجرب خود در زمینه انرژی خورشیدی قادر به طراحی و انجام مشاوره بمنظور انتخاب و خرید سیستم مناسب می باشد.   
 

محصولات :

عاملیت عمده پخش انواع لوله و اتصالات  فلزی ، گازی ، گالوانیزه ، صنعتی ، پولیکا ، سبز و انواع لوله و اتصالات 5 لایه در جنوب کشور

نممایندگی پخش محصولات گروه ساوه ، آریاوا ، سپاهان ، کچو ، پلیمر جم گستر ، ایزو پایپ ، آرین پایپ ، نیو پایپ در جنوب کشور


آبگرم کن خورشیدی هوشمند

توربین بادی

انواع پنل خورشیدی

چراغ های خورشیدی خیابانی و پارکی

سیستم پمپاژ آب چاه ها بصورت خورشیدی

گرمایش آب استخر بصورت خورشیدی

دیگ فولادی سیستم حرارت مرکزی شوفاژ

هیتر هوای گرم
منابع دوجداره
منابع کوئل دار عمودی و افقی
دیگ بخار با پلاک استاندارد
پکیج شوفاژ-در انواع دیواری-زمینی مخزن دار
 (گسترده ترین تنوع پکیج - 19 مدل مختلف - با همکاری شرکتهای ایتالیایی -اولین دارنده نشان استاندارد ملی )


 **محصولات وارداتی :
 ایتالیا رادیاتور پانلی (ترکیه      
لوله و اتصالات 5 لایه (ترکیه
دستگاه های تصفیه آب با تکنولوژی نانو سیلور



کارشناسان فنی  :

   

 مهندس بری         09177145270   

                         09170202011

مهندس  راحمی      0917705704

 

                                                         فکس : 6301140 _ 0711



تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب: تجهیز صدر, | 19:48 | نویسنده : T.K.S |

 

طریقه عمل کرد درایو فرکانس متغیر variable frequency drive

 

 

 

مبدلهای اولیه از یکسوسازهای کنترلشده سیلیکونی (Silicon Controlled Rectifier: SCR)برای تغییر حالت روشن/خاموش بمنظور تولید خروجی استفاده میکردند. بعدها ترانزیستورهای دوقطبی جایگزین SCRها شدند. از آنجائیکه سرعت برانگیختگی دوقطبیها خیلی بیشتر است ماحصل استفاده از آنها، بهبود خروجی و کاهش هارمونیکها بود. ورود ترانزیستورهای دوقطبی با گیت عایقدار (Insulated Gate Bipolar Transistor: IGBT)خیز به جلوی بزرگی را منجر گردید. امروزه آنها استاندارد درایوهای PWMهستند که هم جایگزین SCRها و هم ترانزیستورهای دوقطبی شدهاند.
 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:طریقه عمل کرد درایو فرکانس متغیر variable frequency drive, | 19:43 | نویسنده : T.K.S |

 

انتخاب بهترين شير

 

 

 

دولت آمریکا با اتخاذ قوانین بی سابقه جدیدی که لوله کش ها ملزم به اجرای آن می باشند در پی گشایش عرصه جدیدی در صنعت لوله کشی می باشد. چه در پروژه های بازسازس یکی از مسائل مهم و حیاتی برای مهندسین لوله کشی، انتخاب لوازم صحیح برای تامین نیازهای هر واحد می باشد. برای رسیدن به این نقطه باید درک کاملی از دو نوع شیر اصلی و منفرد داشته باشیم.

شیرهای اصلی
 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:انتخاب بهترين شير, | 19:40 | نویسنده : T.K.S |

روش هاي تصفيه فاضلاب

 

 

 

روش سنتي يا روش متداول روشي است که بطور ثقلي آب مصرف شده را بطور صحيحي جمع آوري و به تصفيه خانه منتقل مي کند. بر اساس تحقيقاتي که در دهه 1960 و 1970 بر روي وضعيت جمع آوري فاضلاب در جوامع کوچک انجام دادند به اين نتيجه رسيدند که هزينه هاي سيستم ثقلي و يا متداول 4 برابر هزينه هاي تصفيه و دفع فاضلاب مي باشد. از اين رو جهت اجتناب از اين مسايل، سيستم جديد را پيشنهاد داده اند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 تير 1392برچسب:روش هاي تصفيه فاضلاب, | 7:45 | نویسنده : T.K.S |

انواع روش هاي طراحی سیستم تاسیسات بیمارستان

 

 

 

فضاهاي اصلي بيمارستان شامل اتاقهاي عمل، ريکاوري ، کتابخانه ، آمفي تئاتر ، سالن غذاخوري ، اتاقهاي بستري کلينيک ، آزمايشگاهها ، اتاق پزشکان ، پرستاران و اتاقهاي اداري و ... مي باشند.

معمولا براي تامين از دو سيستم استفاده مي کنيم که به شرح زير است :



سيستم اول :

  

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 تير 1392برچسب:انواع روش هاي طراحی سیستم تاسیسات بیمارستان, | 7:43 | نویسنده : T.K.S |

 

نحوه اندازه گیری رطوبت نسبی هوا

 

 

هوای اتمسفری مخلوطی از گاز های مختلف ، بخار آب و آلاینده های متعددی است .



صرف نظر از آلاینده ها که از یک محل به محل دیگر بسیار متفاوت است ، ترکیب هوای خشک نسبتا ثابت بوده و با توجه به زمان ، مکان و ارتفاع ، مختصری تغییر می یابد در عمل هوا مخلوطی از هوای خشک و بخار آب است . مقدار بخار آب ممکن است از صفر تا مقدار حداکثری که تابع دما و فشار مخلوط است ، تغییر یابد .
میزان بخار آب موجود در هوا به عنوان رطوبت شناخته شده است . 
 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 9 تير 1392برچسب:نحوه اندازه گیری رطوبت نسبی هوا, | 13:36 | نویسنده : T.K.S |

 

 

 

 

 

 

توليد برق با استفاده از سلول خورشيدي
photovoltaic


 

 

 

 

سیستم های خورشیدی  که این شرکت جهت نصب و راه اندازی ارائه می نماید در سه   نوع با تکنولوژی ساخت نسبتاً مشابه ولی با سه روش متفاوت پیاده سازی ،ارائه می گردد. لازم به ذکر است که هرکدام از انواع ، از پیشرفته ترین تکنولوژی بهره مند می باشد ،  بگونه ایی که از نظر کارایی بالاترین بازده و از نظر دقت در ولتاژ ، تلرانس ولتاژ کل مجموع   بین 1% تا 3% می باشد. توان سیستم خورشیدی بگونه است که می توان با آن روشنایی  یخچال ، کولر گازی ، آب گرم کن و وسایل صنعتی را با آن استارت و برای تمام مدت طول روز   روشن نگه داشت. از مزیت مهم این سیستم قابلیت ارتقاء توان آن است. لذا سیست   خورشیدی  قابل استفاده برای منزل ، ویلا ،مزارع،  آپارتمان ، کارگاهها ، شرکت ها ، بیمارستان و غیره... می باشد

 


 

 

 مزایای سیستم های خورشیدی :

 

 

 

ü    انرژي خورشيدي تمام نشدني است

 

ü    قابل نصب و راه اندازی در تمامی نقاط : منازل ،مدارس  خواب گاههاي دانش آموزي و دانشجويي  بيمارستان ها ، استخر ها ،  كارخانجات و ... .

 

ü    بازگشت سريع سرمايه  باتوجه به سياست هاي دولت در اجراي هدفمند كردن رايانه ها

ü    كاهش 60% در تامين  آب گرم مصرفي

 

ü    نگهداري و اتوماسيون آسان و بي نياز از هر گونه تعمير اساسي

 

ü    استهلاك كم صرفه اقتصادی بیشتر  در بلند مدت و عمر زياد

 

ü    ظرفيت آن را متناسب با نياز می توان طراحی  کرد.

 

ü    تولید برق بدون مصرف سوخت فسیلی و مشکلات آن به ویژه در مناطق صعب العبور

 

ü    عدم     آلودگی محیط زیست، عدم احتباج به نیروی متخصص،

 

ü    امکان تامین شبکه های کوچک و  ناحیه ای

 

ü    بي صدا ، بي خطر و ايمن

 

 

 

جهت مشاوره با مشاوره . اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

مهندس بری  09177145270   / 

09170202011

مهندس راحمی  09127747300 /

09177054040

 

Email : borri3748@gmail.com

 

 

 در کل میتوان گفت :

 

انرژی خورشیدی عظیم ترین منبع انرژی در جهان است. این انرژی پاک، ارزان و بی پایان بوده و در بیشتر مناطق کره زمین قابل استحصال می باشد. محدودیت منابع فسیلی و پیامدهای حاصل از تغییرات زیست محیطی و آب و هوای جهانی، فرصتهای مناسبی را برای رقابت انرژی خورشیدی با انرژیهای فسیلی خصوصا در کشورهایی با پتانسیل بالای تابش ایجاد نموده است.

سیستمهای انرژی خورشیدی، فنآوریهای جدیدی هستند که برای تامین گرما، آب گرم، الکتریسیته و حتی سرمایش منازل مسکونی، مراکز تجاری و صنعتی بکار می روند.

فنآوریهای حرارتی خورشیدی به دو بخش نیروگاههای حرارتی خورشیدی و کاربردهای غیر نیروگاهی سیستمهای خورشیدی تقسیم بندی می شوند.

نیروگاههای حرارتی خورشیدی از تابش مستقیم خورشید (DNI) استفاده می کنند. این بخش از تابش خورشید توسط ابرها، دود یا گرد و غبار منحرف نمی شود. بنابراین، نیروگاههای حرارتی- خورشیدی باید در مناطقی که از تابش مناسب خورشید برخوردار هستند ساخته شوند. سایتهای مناسب برای ساخت نیروگاههای خورشیدی از تابش خورشید 2000 کیلوات ساعت بر هر متر مربع (kWh/m2y) سالانه برخوردار هستند، مناطق مناسب تر جهت احداث این نوع نیروگاهها از تابشی بیش از 2800 کیلوات ساعت بر هر متر مربع (kWh/m2y) سالانه برخوردار هستند. به طور معمول نقاطی برای این سایتها مناسب هستند که آب و هوا و گیاهان منطقه رطوبت و گرد وغبار زیادی را در اتمسفر ایجاد نمی کنند مانند استپها، بوته زار، صحراهای نیمه خشک و صحراها که به طور معمول در عرض جغرافیایی شمال یا جنوب کمتر از 40 درجه قرار دارند.
از مناطق مستعد می توان به جنوب غربی ایالات متحده آمریکا، کشورهای مدیترانه ای اروپا، خاور میانه و خاور نزدیک، ایران و صحراهای هند، پاکستان، چین و استرالیا اشاره نمود.

 

در بسیاری از مناطق جهان می توان با استفاده از تکنولوژیهای حرارتی-خورشیدی در مساحت یک کیلو متر مربع از زمین، 100 الی 300 گیگاوات ساعت الکتریسیته خورشیدی تولید نمود. این مقدار معادل تولید سالانه نیروگاههای متداول فسیلی، زغال سنگ یا گازی با ظرفیت 50 مگاوات در بار متوسط است.

 

 یک نیروگاه خورشیدی شامل تاسیساتی است که انرژی تابشی خورشید را جمع کرده و با متمرکز کردن آن، درجه حرارتهای بالا ایجاد می کند. انرژی جمع آوری شده از طریق مبدلهای حرارتی، توربین ژنراتورها و یا موتورهای بخار به انرژی الکتریکی تبدیل خواهد شد. نیروگاه های خورشیدی بر اساس نوع متمرکز کننده ها به سه دسته تقسیم می شوند:

 

نیروگاه سهموی خطی (Parabolic Trough Concentrator)

 

نیروگاههای حرارتی خورشیدی از نوع سیستم کلکتور سهموی خطی شامل ردیفهای موازی و طولانی از متمرکز کننده ها میباشد. بخش متمرکز کننده شامل سطوح انعکاسی سهموی است که از جنس آینه های شیشه ای میباشند و روی یک سازه نگهدارنده قرار میگیرند. دریافت کننده انرژی شامل لوله های جاذب استوانه ای شکل با پوشش انتخابی هستند که بوسیله شیشه پیرکس پوشانده میشوند و در طول خط کانونی قرار میگیرند.بخش دریافت کننده در قسمتهای انتهایی روی دو تکیه گاه قرار گرفته اند که این مجموعه روی تیرکهای اصلی سازه سوار است. سیستم ردیابی در این دستگاهها تک محوره بوده و ردیابی خورشید از شرق به غرب بر روی تک محور دورانی انجام میگیرد بگونه ای که پرتوهای خورشیدی در تمام مدت ردیابی بر روی لوله های جذب کننده کانونی میشوند. یک سیال انتقال حرارت، بطور مشخص روغن، در دمای بیش از 400 درجه سانتیگراد از میان لوله های جاذب در جریان میباشد و روغن داغ در مبدلهای حرارتی، آب را به بخار تبدیل میکند و بخار فوق داغ طی سیکل رانکین از توربین و ژنراتور انرژی الکتریکی تولید می کند.

 

نیروگاه دریافت کننده مرکزی(Power Tower)

 

نیروگاه حرارتی خورشیدی از نوع برج دریافت کننده مرکزی با متمرکز نمودن پرتوهای تابش خورشید روی برج دریافت کننده انرژی الکتریکی تولید میکنند. این سیستم از مجموعه ای از آینه ها که هر یک بطور جداگانه خورشید را ردیابی میکنند تشکیل شده تعداد این آینه ها در یک نیروگاه به صدها و هزاران عدد میرسد که هلیوستات نامیده میشوند. سطوح متمرکز کننده طوری تنظیم میشود که همواره پرتوها را روی دریافت کننده ثابتی که همان برج مرکزی است منعکس کنند.

 

نیروگاه دیش استرلینگ(Dish Stirling)

 

 موتور استرلینگ موتورهای گرما- کاری هستند که حرارت را تبدیل به جنبش می کنند ونسبت به موتور بنزینی و دیزلی کارآیی بیشتری دارند. امروزه چنین موتورهایی برایموردهای خاص استفاده می شوند. موتورهای استرلینگ از چرخه استرلینگ استفاده می کنند که با چرخه های استفاده شده درموتورهای احتراق داخلی متفاوت است. چرخه استرلینگ از یک منبع حرارتی خارجی که مانند بنزین، انرژیخورشیدی یا گازهای بیومس استفاده می کند و هیچ احتراقی داخلسیلندرهای موتور رخ نمی دهد . برای تامین انرژی مورد نیاز این موتور از یک دیش منعکس کننده استفاده می شود. این دیش انرژی حرارتی خورشید را مستقیما به روی موتور منعکس می کند و موتور شروع به تولید برق می کند.

 

از انرژی حرارتی خورشید علاوه بر استفاده نیروگاهی، می توان در زمینه های زیر بصورت صنعتی، تجاری و خانگی استفاده کرد:

 

گرمایش آب مصرفی( آب گرمکنهای خورشیدی برای منارل، ساختمانها، کارخانجات و استخرها)

 

آبگرمکن های خورشیدی به طوریکه از نام آنها پیداست از طریق جذب انرژی تابش خورشید توسط صفحات جاذب ( کلکتور ) عمل می نمایند و راندمان گرمایشی آنها در فصول مختلف سال و بر حسب موقعیتهای جغرافیایی متفاوت می باشد . مخزن آبگرم به گونه ای طراحی شده که آبگرم را بطور ذخیره درشبانه روز مهیا نماید و تلفات حرارتی آن تا صبح روز بعد و طلوع مجدد بسیار ناچیز باشد .
با استفاده از این سیستم می توان هزینه های مصرف گاز – گازوئیل و برق را بطور چشمگیری کاهش داد که این امر در پروژه های بزرگ ملموس تر خواهد بود، بطوریکه بعد از گذشت حدود 4 الی 5 سال می توان با صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی سرمایه گذاری اولیه را مستهلک نمود . هزینه های نگهداری و تعمیرات این سیستمها بسیار پائین است. طول عمر کارکرد سیستمهای استانداد و با کیفیت فنی بالا تا 15 سال می رسد .

 

گرمایش فضای داخلی ساختمانها

 

  گرمایش ساختمان توسط خورشید، اولین و اصلی ترین کاربرد انرژی خورشیدی در بخش ساختمان می باشد. سیستمهای گرمایش خورشیدی برمبنای نوع سیال هوا یا مایع، که در کلکتورهای خورشیدی گرم می شود، به دو نوع عمده تقسیم بندی می شوند. هر دو نوع از این سیستم ها تابش خورشید را جمع آوری و جذب کرده و حرارت بدست آمده از خورشید را جهت تامین بار گرمایش مستقیما" به فضاهای داخلی ساختمان ها انتقال می دهند. استفاده این سیستم ها از منبع انرژی  بی پایان و ارزان خورشیدی یکی از مزایای سیستم های خورشیدی می باشد و از همه مهمتر این سیستم ها برخلاف سوخت های فسیلی تهدیدی برای محیط زیست به شمار نمی روند.

انرژی خورشیدی :

انرژی خورشیدی عظیم ترین منبع انرژی در جهان است. این انرژی پاک، ارزان و بی پایان بوده و در بیشتر مناطق کره زمین قابل استحصال می باشد. محدودیت منابع فسیلی و پیامدهای حاصل از تغییرات زیست محیطی و آب و هوای جهانی، فرصتهای مناسبی را برای رقابت انرژی خورشیدی با انرژیهای فسیلی خصوصا در کشورهایی با پتانسیل بالای تابش ایجاد نموده است. خورشید نه تنها خود منبع عظیم انرژی است، بلکه سرآغاز حیات و منشاء تمام انرژیهای دیگر است. طبق برآوردهای علمی در حدود ۶۰۰۰ میلیون سال از تولد این گوی آتشین می‌گذرد و در هر ثانیه توليد برق با استفاده از سلول خورشيدي,

| 7:43 | نویسنده : T.K.S |

 

 


توليد برق با استفاده از سلول خورشيدي

photovoltaic


 

 

 

سیستم های خورشیدی  که این شرکت جهت نصب و راه اندازی ارائه می نماید در سه   نوع با تکنولوژی ساخت نسبتاً مشابه ولی با سه روش متفاوت پیاده سازی ،ارائه می گردد.

 




ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 تير 1392برچسب:توليد برق با استفاده از سلول خورشيديphotovoltaic, | 7:39 | نویسنده : T.K.S |

تعاریف ترمودینامیکی هوای مرطوب

 

 

 

تبخير (Evaporation):در مورد تبخير از سطح آبها،درجه حرارت،شدت باد- و درجه نمناكي بزرگترين نقش را بازي ميكنند درواقع تبخير تابعي از شرايط حرارتي است علاوه بر عوامل اساسي ياد شده فوق،فشار بخار آب،خصوصيات آب،وعمق و درجه شوري آن نيز بر تبخير اثر ميگذارند.

تعرق :گياهان آبي را كه براي تامين فعاليت حياتي خود از طريق زمين بدست ميآورند بعد از مصرف بصورت بخار آب به اتمسفر پس ميدهند آخرين مرحله گردش آب درون پوشش گياهي را تعرق ميگويند.
 گرماي نهان تبخير (Latent-heat-of vaporization):



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 تير 1392برچسب:تعاریف ترمودینامیکی هوای مرطوب, | 7:19 | نویسنده : T.K.S |

 

 

بهبود مصرف انرژی سيکل هوايی معکوس برايتون

جهت استفاده در سيستم‌های تهوية مطبوع منازل و ساختمانها

 




چکيده

در اين مقاله، ﺗﺄثير انواع ‌بازده‌های مکانيکی و حرارتي بر روی کارايی چرخة معکوس برايتون بطور نظری مورد بررسی قرار گرفته‌است. بر اساس نتايج بدست‌آمده در اين تحقيق، ﺗﺄثير بازده توربين برروی کارايی سيكل معكوس برآيتون بيشتر از ﺗﺄثير بازدة کمپرسور بكار برده شده در آن است. نتايج حاصله همچنين حاكي از آن است كه ﺗﺄثير بازده مبدل حرارتي دما- بالا برروی ضريب کارائی‌کل‌چرخه[1]، بيشتر از ﺗﺄثير بازده مبدل حرارتي دما- پايين آن است. بر اساس نتايج بدست آمده در اين تحقيق ميتوان نتيجه گرفت كه در سيستم‌های تهوية مطبوع منازل و ساختمانهاي اداري - تجاري، سيكلهاي تبريد هوايی برآيتون ميتوانند در صورت اصلاح راندمان اجزاي متشكلة آن از نظر مصرف انرژی بخوبي با سيکلهاي تبريد متداول از نوع تراکم بخار رقابت نمايند.


 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 تير 1392برچسب:بهبود مصرف انرژی سيکل هوايی معکوس برايتون, | 7:17 | نویسنده : T.K.S |

  چگونه یک پمپ را نصب کنیم

 

در نصب پمپها باید همواره سعی نمود پمپ را پائین تر از سطح منبع مکش قرار داده تا

فشار مکش مثبت ایجاد گردد، و در صورتیکه این امر در بعضی از شبکه های آبرسانی مقدور نباشد، تا آنجائیکه وضع ایستگاههای پمپاژ اجازه می دهد باید سعی نمود پمپ نزدیک سطح مایع منبع مکش قرار گیرد تا اختلالات کمتری در کار پمپ ایجادگردد .

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 تير 1392برچسب: چگونه یک پمپ را نصب کنیم, | 7:12 | نویسنده : T.K.S |

 عیب یابی کولر گازی

 

 

عيب1- کولر روشن نمي شود

علت 1- پريز برق ندارد،دوشاخه يا سيم رابط کولر معيوب است.

رفع عيب1- با بر رسي برق پريز و اطمينان از سالم بودن آن ،بدنه کولر را با احتياط جدا نموده و پس از آن که دو شاخه را وارد پريز نموديد،بتوسط ولتمتر مقدار برق را در ترمينال اصلي مورد اندازه گيري قرار دهيد.اگر در ترمينال اصلي ولتاژ وجود نداشت ابتدا دو شاخه و سپس سيم رابط را تعويض نماييد البته در صورتي که در بر رسي دو شاخه ،عيب خاصي مشاهده نشده باشد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:عیب یابی کولر گازی, | 1:48 | نویسنده : T.K.S |

 

محاسبه کولر آبی مناسب هر مکان و توصیه های فنی

 

 

 

کولر آبی در مناطق گرمسیری خصوصاً شرجی کاربردی نداره، اما در بعضی از نقاط کشور به دلیل خشکی هوا از کولرگازی هم بهتر جواب میده. حالا نمیدونم این مطلب به درد کسی میخوره یا نه، اما به هر حال گذاشتمش تا هر کس الآن قصد انتخاب کولر آبی برای منزل یا محل کارش داره به صورت کاملاً مهندسی حساب کنه که چه کولری برای اونجا مناسبه. اگر هم دارید از کولر استفاده می کنید می تونید از این توصیه ها برای عمر بیشتر کولر و همچنین بیشتر شدن راندمان کاری اون بهره ببرید

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 5 تير 1392برچسب: محاسبه کولر آبی مناسب هر مکان و توصیه های فنی, | 1:45 | نویسنده : T.K.S |

افزایش راندمان مبدل های حرارتی از طریق نانو سیالات

 

 

رئیس فناوری های نوین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اعلام کرد: برای نخستین بار در دنیا شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به دانش فنی افزایش راندمان مبدل های حرارتی به وسیله نانو سیالات دست یافت.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:افزایش راندمان مبدل های حرارتی از طریق نانو سیالات, | 1:40 | نویسنده : T.K.S |