آبگرمكن خورشيدي (كاركرد ،حمام خورشيدي و مزايا)

آبگرمكن هاي خورشيدي به طوريكه از نام آنها پيداست از طريق جذب انرژي خورشيد و تابش نور بر صفحات جاذب ( كلكتور ) عمل مي نمايند و راندمان گرمايشي آنها در فصول مختلف سال و بر حسب موقعيتهاي جغرافيايي هر شهر متفاوت مي باشد . راندمان زماني رسيدن به گرمايشي بيشتر و سريعتر از معمول با افزايش پنل هايي بيش از ظرفيت محاسبه شده مقدور مي باشد .
لذا در شهري با آب و هواي معمول شهر مشهد بطور ميانگين 9 ماه از سال را مي توان بطور مستقيم از اين سيستم و بقيه مدت را به عنوان پيش گرم سيستم گرمايشي اعم از پكيج و موتور خانه مورد استفاده قرار داد .
اين دستگاه مي تواند داراي المنت برقي باشد كه در مكانهايي كه داراي سيستم پشتيبان نباشند مورد استفاده قرار گيرد .



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 23 شهريور 1393برچسب:آبگرمكن خورشيدي (كاركرد ،حمام خورشيدي و مزايا), | 12:12 | نویسنده : T.K.S |

خوردگی در لوله ها

 

خوردگی را تخریب یا فاسد شدن یک ماده در اثر واکنش با محیطی که در آن قرار دارد تعریف می کنند. این فرایند می تواند سریع یا کند صورت گیرد. خوردگی یکی از مشکلات عمده در صنایع نفت و گاز به شمار می آید که سالانه مبالغ هنگفتی، به خود اختصاص می دهد. وقفه در تولید، زیان هنگفتی چه از نظر تولید هیدروکربن و چه از نظر هزینه تعمیرات در پی خواهد داشت. بنابراین سلامت تجهیزات در طول عمر مفید آن ها یک مسأله اساسی به نظر می رسد. کاربرد مواد مقاوم در برابر خوردگی باعث صرفه جويی های عمده ای در بعضی کار خانه جات و تأسیسات می شودنظارت دائمی بر فرایند خوردگی و محیط های خورنده، قبل از ساخت تأسیسات، باعث حذف یا کاهش عمده ی مخارج تعمیرات و نگهداری می شود و در جلو گیری از انهدام های غیر منتظره و خواباندن تأسیات نقش به سزايی دارد
 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 6 شهريور 1393برچسب:خوردگی در لوله ها, | 12:24 | نویسنده : T.K.S |