عایق های صنعتی

عایق های صنعتی 
  



 

عایق های حرارتی - برودتی

  حفظ انرژی از الویتهای اصلی و سیاستهای استراژیک برنامه ریزان کلان جهان می باشد. در این راستا جهت جلوگیری از پرت حرارتی و برودتی در انواع صنایع عایقهای مختلفی قابل استفاده می باشد. این نوع عایقها از تکنولوژی بالا و به روز دنیا برخوردار هستند.شرکت تجهیزکاران صدر فرآیند فوم پوشش با تکیه بر توانمندیهای فنی و به کارگیری نیروهای متخصص قادر به ارایه خدمات در کلیه زمینه های مرتبط با انواع عایقها به شرح زیر می باشد : 
- اجرای پروژه های عایق سرد و گرم به روش تزریق و اسپری فوم پلی یورتان
- کاورینگ آلومینیوم و نصب عایقهای پیش ساخته فوم ، فوم گلاس و پشم سنگ
- تولید عایقهای پیش ساخته پلی یورتان بصورت نیم لوله و اسلب
- تولید عایقهای ساپورت از نوع Hi-density
- تهیه و تامین عایقهای فوم اسفنجی

1) عایقهای فلکسی فومها (Flexi Foams)

عایق EPDM
این دسته از عایقها فومهای مخصوصی از جنس ... EPDM,NBR,PVC,XLPE, بوده که بصورت تک لایه و یا ترکیبی از لایه ها ارایه می گردند.
اشکال و ابعاد مختلفی از این فومها نظیر رول ، ورق و لوله قابل تولید است که بصورت ساده و پشت چسبدار یا مسلح با روکشهای آلومینیومی و یا دیگر پوششهای مناسب قابل عرضه می باشد. این عایق ها در صنایع مختلف در زمینه های حرارتی ، برودتی ، صوتی و ضد ارتعاش مصارف فراوانی دارند که از جمله آنها موارد زیر است :
عایق کاری انواع لوله ها
عایق بندی کانالها و تاسیسات
عایق بندی مخازن نفت و گاز

2) عایق فوم پلی یورتان


عایقهای فوم پلی یورتان ضمن دارا بودن مقاومت برودتی و حرارتی دارای مقاومت مکانیکی بالا بوده و همچنین عایق مقاوم در برابر رطوبت و صدا نیز می باشد. این عایقها دارای مقاومت بسیار مناسب در مقابل طیف وسیعی از تنش های حرارتی و برودتی هستند. این محصول از ترکیب دو جزء اصلی isocyanate &Poly-OLحاصل می گردد. این عایق ها را می توان بصورت پیش ساخته جهت استفاده در خطوط لوله و مخازن و یا بین دیواره های فلزی و بتنی به روش تزریق یا اسپری اعمال کرد. دانسیته فوم های پلی یورتان از 20 الی 300 کیلوگرم بر متر مکعب قابل تغییر بوده و دارای ضریب انتقال حرارتی مناسب می باشد که می توان این نوع عایقها را در دماهای (200-تا 120+ درجه سانتی گراد) مورد استفاده قرار داد.
3) فوم گلاس

فوم گلاس عایقی است سخت و سبک که از میلیونها شبکه سلولی شیشه ای کاملاً مجزا و آب بندی شده تشکیل گردیده است. مجزا بودن هر سلول باعث گردیده که هر یک بصورت عایقی جداگانه عمل کرده که نهایتاً خواص زیر از آن حاصل می گردد.
- نفوذ ناپذیر در برابر رطوبت و بخار آب
- مقاوم در برابر آتش
-مقاوم در برابر خوردگی
-ضریب بازدهی ثابت
عایق فوم گلاس به نگهداری کمی در زمان بهره برداری نیاز دارد لذا در صنایع زیر که امکان ترمیم بسیار محدود است کاربرد فراوانی دارد.
-لوله کشی بخار و مایعات سرد
-سقفهای شیب دار با انحنا و مسطح
-جداره داخلی و خارجی دیوارها
-یخچالها و سرد خانه ها

4) عایق پشم سنگ

پشم سنگ یک عایق با چگالی پایین و مقاوم در برابر آتش می باشد. این عایق دارای تحمل دما در محدوده وسیعی از شرایط دمایی سرد و گرم می باشد و بعلت ساختار آن غیر قابل اشتعال است. مقاومت در برابر رطوبت ، عدم جذب بخار ، مقاومت در برابر آب و نیز ضریب هدایت حرارتی پایین از جمله خواص برجسته در عایق پشم سنگ می باشد. پشم سنگ عایق حرارتی و صوتی بوده و کاربردهای مختلفی از جمله لوله ها ، دیواره ها و تجهیزات تهویه مطبوع را بخود اختصاص داده است. این عایق در دو شکل نیم لوله پیش ساخته و نمدی(مسطح) قابل ارایه است.

5) عایق پشم شیشه

پشم شیشه از الیاف بسیار ریز و بهم بافته ای تشکیل گردیده که ضخامت الیاف آن را بر حسب میکرون اندازه گیری می نمایند که هر چقدر ضخامت الیاف کمتر باشد پشم شیشه نرم تر و لطیف تر ، در برابر سرما و گرما نیز مقاوم تر می باشد. در عالی ترین حالت باید الیاف پشم شیشه بین 3/2 الی 6/4 میکرون ضخامت داشته باشد که محصول بدست آمده با این ضخامت ، پشم شیشه ای است استاندارد ، که نه دارای ریزش است نه خاصیت شکنندگی (خرد شدن) دارد. ضخامت بالای الیاف پشم شیشه (یعنی بالاتر از 6/4 میکرون) پشم شیشه ای خشن و شکننده است که بعد از مدت کوتاهی حالت ارتجاعی خود را از دست داده ، افت شدید ضخامت پیدا می کند و خاصیت عایق بودن خود را نیز از دست می دهد ، که این مسئله مهم ترین عامل و در ضمن مشکل ترین قسمت پروسس تولید پشم شیشه می باشد. 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:عایق های صنعتی , | 17:57 | نویسنده : T.K.S |